Bom dia Porto !

Bom dia Porto !

Niedługo po zjedzonym śniadaniu pod naszą willę podjechał autokar wraz z rezydentką Beatą i opiekunką stażu Sarą. Wreszcie udaliśmy się do pięknego Porto. Była to nasza pierwsza wspólna wycieczka, na którą z niecierpliwością czekaliśmy cały tydzień. Po godzinnej podróży dotarliśmy na miejsce. Już w autokarze podziwialiśmy niezwykłe widoki oceanu.

Pierwszym miejscem, do którego się udaliśmy była winiarnia, w której poznaliśmy historię wina Porto oraz mieliśmy zaszczyt skosztować tego słodkiego trunku. Przeszliśmy pomieszczeniami, w których leżakuje Porto i mogliśmy przyjrzeć się etapom jego powistawania. Zobaczyliśmy też ogrom oceanu oraz wiele przepięknych zabytków. Poznaliśmy wnętrze Se Catedral Do Porto i zabytkowego dworca. Przeszliśmy wąskimi uliczkami, których urok zapierał nam dech w piersiach.

Mogłoby się wydawać, że nic nie może nam zepsuć dobrych humorów, ale niestety … Pogoda od kilku dni nas nie rozpieszcza – cały czas pada deszcz. Dobrze, że mamy tyle pomysłów, bo nikt z nas się nie nudzi. Przecież nie jest istotne, gdzie się znajdujemy, najważniejsze, w jakim towarzystwie. 🙂

W Porto udaliśmy się na obiad do pobliskiej restauracji, a następnie odbyliśmy rejs statkiem po rzece Duero. Tam przewodniczka opowiedziała całą historię miasta. Podczas powrotu udaliśmy się jeszcze do galerii handlowej, gdzie mieliśmy czas na zakupy. Chłopcy spróbowali tam „tradycyjnych”, portugalskich potraw w Burger King’u… Dziewczyny (i panie) natomiast rzuciły się w wir odzieżowych zakupów! Każdy wyszedł zadowolony.

To był bardzo męczący dzień, więc podczas powrotu do Barcelos większość z nas spała. Przed nami ciężki tydzień praktyk.